11.08.2012

ChefsTable'da Metro Toptan Marketleri ile İftar Vakti

Hepimiz biliriz ki Ramazan'da adettir iftara misafir çağırmak ya da misafirliğe gitmek. Ev sahibi elinden geldiğince en güzel yemeklerini yapar, itinayla sunar. Türk milleti olarak her zaman misafire çok özen göstersek de bu itina iftar sofralarında tavan yapar. Kanaatimce, bu kadar özen hem misafir ağırlamayı sevmemizden hem de ramazan coşkusundan kaynaklanıyor. Bu yüzden ben pek bir severim iftar sofralarını ve sohbetlerini.

Bu yıl daha Ramazan başlamadan Ramazan’ın 10. günü için bir iftar daveti aldım. Bu sefer davete çağıran teyzem, halam yahut komşum değil Metro Toptan Marketleri'ydi. Üstelik de ev sahibi ChefsTable yani şef Serkan Bozkurt’tu. Tabi ki, bu davet beni çok mutlu etti ve katılacağımı belirttim. 

İçeri girdiğimde şefimiz Serkan Bozkurt, Metro Marketleri Kurumsal İletişim bölümünden Ayla ve Bilge Ceylan, ChefsTable çalışanları beni güler yüzle karşıladı. Davetliler arasında blog yazarı arkadaşlarım TijenAslı, Gülfem, Özge, SibelTümayÖzgeBerna ve Ayşen vardı. Bir kısmıyla daha önceki etkinliklerden, bir kısmıyla internet aracığıyla tanışıyorduk. Bir şekilde tanışan ve ortak zevklere sahip olan bu grup bir araya gelince keyifli sohbetler, neşeli kahkahalar aldı başını yürüdü.  


Bu sohbetler işte bu iştah açıcı sofranın yanında gerçekleşiyordu. Şefimiz bizler için harika bir sofra ve menü hazırlamış ama henüz detayları bizimle paylaşmıyordu. Sürpriz diyerek hem iştah hem merak kabarttı. 


Ramazan dolasıyla bizi fazla yormak istemeyen Serkan Şef, hep birlikte "Tropik Salata" ve "Tahinli Kek"i işte bu mutfakta yapacağımızı söyledi. Menünün geri kalanını kendi elceğazlarıyla hazırlayan Şef'imizden şimdilik sadece bu kadar tüyo alabildik. İftar öncesi "Tropik Salata"yı hazırladık. Tarif için TIK TIK!

Ve iftar vakti geldi. Sofrada yok yok, önce çeşit çeşit iftariyeliklerle orucumuzu açtık. 


Serkan Şef, yemeğe özel nefis mi  nefis bir şerbet hazırlamış. Şef, nasıl yaptığını hızlıca anlatmıştı ama ben bugüne çoktan unuttum :( 


Serkan Şef, çok yaratıcı. Her an bir sürpriz, her an bir lezzet şöleni. Şöyle anlatayım, şu anda kendileri kıymalı tarhana çorbasını tütsülüyor. Bir süre sonra fincanın üstündeki streç filmi kaldırıp, tam anlamıyla çorbayı içiyoruz. Samimiyetler söyleyebilirim ki bu zamana kadar tattığım en nefis çorbalardan biri "Tütsülenmiş Kıymalı Tarhana Çorbası". Yalnız miktarı biraz daha fazla olsaydı iyiydi zira tadı damağımda kaldı. 


Veee sırada "Trüf ve Porçini Mantarlı Börek" ve "Yoğurtlu Kırmızı Biber". Baklava yufkasına sarılarak hazırlanan börek şle yoğurtlu kırmızı biber resmen lezzet yumağı. 

Börekten sonra hem kendimizi dinlendirmek hem de yeni gelecek yemeklere yer açmak amaçlı biraz ara verip "Tahinli Kek" yapmaya koyuluyoruz. Tarif için TIK TIK!!


İyi ki ara verip biraz enerji harcamışız, yoksa bu "Patlıcan Mücver üzeri Kuzu Gerdan"ı ve "Tropik Salata"yı  nasıl löpürdetecektim.


Emek emek yaptığımız tatlılarda sıra. Tabi ki yanında dondurmayla. Bu arada fark ettim ki bu tarz keklerle birlikte yaprak yaprak taze naneyi birlikte yiyebilirim. Eğer bir gün misafirim olursanız ve size böyle bir kek yaparsam emin olun bir demet taze naneyle servis edeceğim. Şimdiden söylemesi :) 


İki dört diyoruz derken bir de bakmışız saat epeyi ilerlemiş. Artık veda zamanı. Dilerim bir gün siz de Şef Serkan Bozkurt'un elinden yemek yemek fırsatı bulursunuz. Birbirinden lezzetli yemekler ve yaratıcı sunumları için kendisine, bu harika organizasyonu gerçekleştirip bizleri bir araya getirdiği için Metro Toptan Marketleri'ne çok teşekkür ediyorum. En kısa zamanda tekrar görüşmek dileğiyle! 

2 yorum:

  1. Tanıştığımıza çok çok sevindim, hakikaten zamanın nasıl geçtiğini anlayamadığımız çok keyifli bir gece idi... yazılarını takip edeceğim, okuması pek keyifli:) tekrar görüşmek üzere...

    YanıtlaSil
  2. Arkadaşım, ben de çok memnun oldum. Harika bir iftar yemeğiydi. En kısa zamanda buluşmak dileğiyle. Sevgiler.

    YanıtlaSil

İlginiz için teşekkür ederim.